Matemaatika 4.klass/ 5.klass / 6.klass

6.klass 2022/23

KONSTRUKTSIOONID



PROTSENT

16.märts 

Harilik murd

1) Tee määratud töö Opiqus.

16.veebruar Nurk, nurgakraad

1) Tee määratud töö Opiqus.

Ristküliku ja ruudu ümbermõõt ja pindala. Pindalaühikud.

Ristküliku ümbermõõt

P = 2 (a + b)                                                   

ristküliku ümbermõõt


a - ristküliku pikkus

b - ristküliku laius

ümbermõõt = 2 · (pikkus + laius)

 Näide.

Leiame ristküliku ümbermõõdu, kui ristküliku pikkus on 5 cm ja laius on 3 cm.

P = 2 · (5 + 3) = 2 · 8 = 16 (cm)

Vastus. Ristküliku ümbermõõt on 16 cm.

 

Ristküliku pindala

Pindala suurus näitab, mitu ühikruutu katab kujundi.

S = ab

S - ristküliku pindala

a - ristküliku pikkus

b - ristküliku laius

pindala = pikkus · laius

Näide.

Leiame ristküliku pindala, kui ristküliku pikkus on 5 cm ja laius on 3 cm.

S = 5 · 3 = 15 (cm2)

Vastus. Ristküliku pindala on 15 cm2.

  

Ruurdu ümbermõõt



P = 4a
P - ruudu ümbermõõt,
a - ruudu külje pikkus.

ümbermõõt = 4 · külje pikkus

Näide.
Leiame ruudu ümbermõõdu, kui ruudu külg a = 6 cm.
P = 4 · 6 = 24 (cm)
Vastus. Ruudu ümbermõõt on 24 cm.

 

  Ruudu pindala

Pindala suurus näitab, mitu ühikruutu katavad kujundi.

S = a2

S - ruudu pindala

a - ruudu külje pikkus

pindala = külje pikkus · külje pikkus

Näide.

Leiame ruudu pindala, kui ruudu külje pikkus a = 6 cm.

S = 62 = 6 · 6 = 36 (cm2)

Vastus. Ruudu pindala on 36 cm2.

 

Pindalaühikud. Pea meeles!

1 cm² = 100 mm²                           1 a = 100 m²

1 dm² = 100 cm²                            1 ha = 10 000 m²

1 dm² = 10 000 mm²                      1 ha = 100 a

1 m² = 100 dm²                              1 km² = 1 000 000 m²

1 m² = 10 000 cm²                          1 km² = 100 ha

1 m² = 1 000 000 mm²

26.jaanuar:

1) Logi Nutisporti ja tee test (jaguvuse tunnused, kordsed, tegurid).

2) Määratud töö Opiqus.

Kiirematele:

Loogikat arendav mäng: https://www.funbrain.com/games/number-cracker-game

Loogikat arendav mäng, kõik tehted: https://www.funbrain.com/games/guess-the-number

12.jaanuar ja 19.jaanuar

2. Jaguvuse tunnused ( klõpsa ise sobival lingil): http://www.sluha.pri.ee/stuff/matemaatika/oppematerjal/5.klass/

9.detsember:

1. Uuri uut teemat TaskuTargas:  Algarvud ja kordarvud

2. Lahenda Opiqus tekstisiseseid ülesandeid: Opiq

Kui on aega, siis:

22.november:

Arvutiklassis, 13.oktoobril

1. Logi Nutispordi lehele. Vali NUTISPORDI SUURHALL. Vali PIIRKONNA MV ja EESTI KV I etapp - 5. kl.

Arvutiklassis, 29.septembril

1.Logi Nutisport lehele. Vali NUTISPORDI SUURHALL. Vali Kadrina Keskkooli 5.klassi I etapiks harjutamine.
2.Logi Matific keskkonda. Kõigepealt vali KODUTÖÖ ja tee ära kirjaliku arvutamise ülesanded.

Arvutiklassis, 22.septembril

2.Vali ARVUD, 85 = ja harjuta ümardamist.
3.Logi Matific keskkonda. Harjuta.

Arvutiklassis, 16.septembril

1. Tuleta meelde Rooma numbrid.     
3. Tee sulle määratud töö. Ümardamise ülesanne jäta tegemata (võid proovida).
4. Logi Matific keskkonda. Harjuta.

Arvutiklassis , 8.septembril

1. Logi sisse Nutisport lehele.
2. Vali ARVUD, KUUS- Harjuta!
3. Vali ARVUTAMINE- Harjuta liitmist, lahutamist, korrutamist ja jagamist.
4. Tutvume keskkonnaga Matific.

Kahekohalise arvuga korrutamine

Pindala ja ümbermõõt





1.veebruar


10.detsember arvutiklassis

Logi Google Classroomi. Sealt leiad oma ülesanded.

17. november arvutiklassis

1. Ava veebileht https://www.opiq.ee/Account/Login
    Logi end enda andmetega sisse.
    Täida sulle tänaseks määratud ülesanded.

2. Logi Liveworksheets keskkonda ja tee tööleht nr 1. 
    Töölehte EI PEA tegema Sander, Kennet, Arieta,  Heili, Tristina, Marten, Sulamita, Maarja. 
    Aga võite ikka teha :), sest HARJUTAMINE TEEB MEISTRIKS.

3. Logi Eduten Playgrond keskkonda.
   Vali sellel nädalal ülesanded punaste lipukestega märgitud blokkidest. 

10. november arvutiklassis

1. Logi Liveworksheets keskkonda ja tee tööleht nr 1. Töölehte EI PEA tegema Tristina, Sulamita, Sander, Marten, Maarja, Kristella, Kennet, Kaius, Arieta. Aga võite ikka teha :), sest HARJUTAMINE TEEB MEISTRIKS.
2. Logi Eduten Playgrond keskkonda ja õpi. Vali sellel nädalal ülesanded jagamise blokist. Märgitud punase lipukesega.

2. november arvutiklassis

1. Logi Liveworksheets keskkonda ja tee tööleht nr 1.
2. Logi Eduten Playgrond keskkonda ja õpi.

Jagamine

Jagamise ja korrutamise seosed

26. oktoober arvutiklassis

1. Logi Liveworksheets keskkonda ja tee töölehed.
2. Logi Eduten Playgrond keskkonda ja õpi.

14. oktoober arvutiklassis

1. Logi Nutisport keskkonda, harjuta arvutamist.
2. Programmeerimine Run Marco!
3. Korrutustabeli harjutamiseks:

 7. oktoober arvutiklassis

1. TK "Kirjalik liitmine üleminekuga"- saad töö õpetajalt.
2. Logi EIS keskkonda ja tutvu oma tasemetöö tulemustega.
3. Logi Nutisport keskkonda, harjuta arvutamist ja võistle võistlusväljakul.
_____________________________________________________________________________

KUI SA EI PÄÄSE NUTISPORT KESKKONDA VÕI SUL ON AEGA:
4. Korda TaskuTark keskkonnas kirjalikku liitmist. Vaata õppevideot ja tee ka harjutus.
5. Tuleta TaskuTark keskkonnas meelde kirjalik lahutamine võtmisega. Vaata õppevideosid ja tee kaharjutus.

Tasemetööks harjutamine

 Sinu matemaatika e-tasemetöö toimub 1. oktoobril. Tasemetöö toimub samas keskkonnas, kus tegid loodusõpetuse tasemetöö. 

 Tasemetöö teemad on:
arvutamine
geomeetrilised kujundid
mõõtmine
tekstülesanded

 Tasemetöö tegemiseks on aega antud 45 minutit. Peale seda keskkond ei lukustu, kuid õpetaja peab suunama sind lõpetamisele.

Võrreldes loodusõpetuse e-tasemetööga saad sel korral ülesannete vahel liikuda, st võid lahendada kergemad enne ja raskemad pärast.

 Võid soovi korral kasutada mõtlemiseks/arvutamiseks/skeemi tegemiseks lisapaberit.

 Tasemetöö koosneb 8 ülesandest.

29. septembri tund toimub arvutiklassis. Tunnis on sinu ülesandeks tutvuda e-tasemetöö tegemise keskkonnaga EIS. Võimalusel tee seda sellel nädalal ka kodus. Ühel päeval võiksid teha kodus sulle määratud ülesannetest valikuliselt ühe ülesande.

  1. Sisene keskkonda SIIT: eis-id.ekk.edu.ee/eis/
  2. Vajuta nupule LOGI SISSE.
  3. Harjuta enda isikukoodi ja parooli sisestamist.
  4. Täida sulle määratud ülesanded.

VEEL HARJUTAMISE VÕIMALUSI:

Selleks logi sisse www.nutisport.eu

ARVUTAMINE - (Vali 2 esimest arvumaja - Liitmine ja lahutamine, Korrutamine ja jagamine)

MÕÕTMINE - (Harjuta arvumajades pikkusühikute ja ajaühikute teisendamist, kella, nädalapäeva ja kalendrit, temperatuuri märkimist ja mõõtmist)

GEOMEETRILISED KUJUNDID - (Harjuta arvumajades õpitud kujundeid: ristkülik, ruut, kolmnurk, ring)

HARJUTA!

Arvu järgud, TaskuTark

Rooma numbrid, TaskuTark

Arvkiir, TaskuTark

1. Joonesta arvkiir, ühiklõiguks võta 1 cm. Märgi sellele arvud 1, 3, 4 ja 7.

2. Joonesta arvkiir, ühiklõiguks võta 1 vihiku ruut ja märgi sellele arvud 20, 30, 50, 70.

1. Joonesta arvkiir, ühiklõiguks võta 1 cm. Märgi sellele arvud 2, 4, 5 ja 8.

2. Joonesta arvkiir, ühiklõiguks võta 1 vihiku ruut ja märgi sellele arvud 10, 40, 50, 80.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.

Digikoristusnädal, 23.01 - 29.01

4. PÄEV Failid ritta 1-2-3: fotod, videod, dokumendid. Mõtle läbi, kus asuvad su failid ja millised nendest vajavad kõige enam sorteerimist?...